2020-03-12 20:44:04 Međunarodni dan matematike i Dan broja Pi 14. ožujka u cijelom svijetu obilježava se Dan broja π ( Pi) , a ove godine po prvi puta službeno i Međunarodni dan matematike. Broj π definira se kao omjer opsega i promjera kruga.
Broj π je iracionalan broj što znači da ima beskonačno decimala koje se ne ponavljaju periodički. Nije ga moguće zapisati kao razlomak. U matematičkim zadatcima broj π zamjenjujemo njegovom približnom vrijednošću koju dobijemo zaokruživanjem na određeni broj decimala. Broj π zaokružen na dvije decimale iznosi 3.14 i upravo iz zbog tog razloga se 14. ožujka obilježava kao Dan broja π.
Ove školske godine Svjetski dan broja Pi obilježili smo zanimljivim i organizacijski vrlo zahtjevnim projektom u kojem je sudjelovalo ukupno 78 učenika sedmog i osmog razreda. Svaku decimalu broja π prikazali smo stupcem u različitoj boji. Svaki učenik izradio je točno određenu sekvencu od 25 decimala broja π. Spajenjem pojedinačnih crteža dobili smo niz prvih 1950 znamenki broja π, koji smo izložili u školskom hodniku.
O broju π postoje mnoge znanstvene činjenice i zanimljivosti koje su učenici samostalno istraživali, a svoja nova saznanja podijelili su s ostalim učenicima putem suradničke online ploče. Crteže koji prikazuju decimale upotpunili smo zanimljivim informacijama o broju π, tako da cijeli prikaz stvara dojam niza nebodera iznad kojih se nalaze oblačići.
Priprema izložbe zahtijevala je dosta vremena i truda, ali učenici su sa zadovoljstvom sudjelovali u pripremi ovog projekta i pritom stekli neka nova znanja i vještine. Osim ostvarivanja ishoda nastave matematike, projekt ima i dodatnu vrijednost- učenici su imali priliku naučiti da se malim doprinosom svakog pojedinca i dobrom organizacijom poslova mogu postići velike stvari.
Projekt je pripremila, organizirala i koordinirala učiteljica Valentina Pajdaković, uz potporu Ravnateljice škole, a u provedbi projekta sudjelovale su učiteljice Sandra Matasić Kostelac i Anamari Vašarević. Sve učenike, učitelje i roditelje pozivamo da pogledaju ovu zanimljivu izložbu koja je nastala suradničkim radom svih učenika i predstavlja jedinstvenu cjelinu koja je u potpunosti uklopljena u prostor školskog hodnika. Valentina Pajdaković |
Osnovna škola zrinskih i frankopana Otočac |