2022-04-29 18:43:00

Provedba eTwinning projekta Dan sigurnijeg interneta 2022.

Učenici 8.a i 8.b razrednog odjela i ove školske godine sudjelovali su u  međunarodnom eTwinning projektu Safer Internet Day 2022. Projekt se provodi od prosinca 2021. do svibnja 2022. 

 

Glavna tema ovogodišnjeg projekta Dan sigurnijeg interneta 2022. su Lažne vijesti i dezinformacije te smo u skladu s tim proveli niz aktivnosti kojima smo ukazali na potrebu razvijanja svijesti o prisutnosti lažnih vijesti i dezinformacija na mreži. 

1. Izradili smo Logo projekta za našu školu. 

   

2. Mapirali smo Školu na zajedničkoj karti svih projektnih partnera 

3. Izradili smo avatare i predstavili se ostalim projektnim partnerima putem zajedničke dijeljene ploče 

      

4. Sudjelovali smo u izboru Loga projekta Safer Internet Day 2022. 

             

5. Proveli smo Kahoot! kviz o sigurnosti na interentu koji je nastao suradnjom svih projektnih partnera te dodijelili diplome najuspješnijim učenicima 

          

6. Izradili smo identifikacijsku karticu koja sadrži poruku o sigurnosti na internetu.

                        

7. Sudjelovali smo u onlinu kvizu Potraga za boljim intenetom, u organizaciji udruge Suradnici u učenju. 
Učenice K.D. i D.D. sudjelovale su u online kvizu i postigle izvrstan rezultat. Svim učenicima koji su sudjelovali u kvizu dodijeljene su Diplome. Detaljnije informacije o provedbi kviza dostupne su putem službene stranice udruge Suradnici u učenju (poveznice). Učiteljica Valentina Pajdaković sudjelovala je u online konferenciji Potraga za boljim internetom  (poveznica) te online izazovu Potraga za poljim internetom koja je organizairana za učitelje i sve zainteresirane odrasle osobe (poveznica). Detaljnije informacije o Konferenciji i provedbi kviza dostupne su putem poveznica.

7. Proveli smo suradničku aktivnost: Što pomislim kad čujem pojam dezinformacije ? 

         

Sudjelovali smo u forum raspravi: Koje su opasnosti koje dolaze s dezinformacijama na Internetu i kako se protiv njih boriti ? 

    

Učili smo kako prepoznati lažne vijesti i fotografije

U današnje vrijeme, više nego ikada ranije, suočeni smo s lažnim vijestima, dezinformacijama i lažnim fotografijama te je važno naučiti kako ih prepoznati. Naučili smo razne savjete kako procijeniti kvalitetu određene mrežne stranice te analizirali sadržaj pojedinih mrežnih stranica koje objavljuju lažne vijesti.

          

Okušali smo se u prepoznavanju lažnih fotografija koje su nastale alatima umjetne inteligencije, korištenjem servisa  Which face is real ? Učenici su u velikoj mjeri uspješno prepoznali lažne fotografije. 

 Izrađivali smo kreativne radove na temu dezinformacija i lažnih vijesti. Izrađivali smo infografike koje sadrže savjete za provjeru istinitosti mrežne stranice,  stvarali smo lažne vijesti i clickbait vijesti.

Infografike koje su izradili učenici 8.a i 8.b razrednog odjela pogledajte putem poveznice.

                                  učenički radovi ( Infografike) 

     

11. Izrađivali smo lažne i clickbait vijesti te ih objavili na dijeljenoj ploči.

          

12. Izrađivali smo online kviz na temu lažnih vijesti i dezinformacija. 

    

13. Izradili smo Fakebook učenika 8.a i 8.b razrednog odjela u kojem smo objavili fotomontaže i lažne vijesti. Također, sudjelovali smo u stvaranju zajedničkog Fakebooka svih projektnih partnera. 

              

Fakebook učenika 8.a i 8.b 

Po završetku svih aktivnosti proveli smo evaluaciju projekta. 

Sudjelovanjem u projektu učenici su spoznali da je uz malo znanja vrlo jednostavno manipulirati informacijama koje se objavljuju na mreži te je potrebno razviti kritični stav prema sadržajima kojima pristupamo. Ovim projektom ostvarili smo ishode kurikuluma informatike 8. razreda te međupredmetnih tema Zdravlje, Osobni i socijalni razvoj i IKT. Sudjelovanjem u projektu učenici su proširili postojeća i stekli nova znanja o sigurnosti na internetu te stekli iskustvo suradnje s parterskim školama, u sigurnom virtualnom okruženju.

Mrežne stranice projekta

Po završetku svih projektnih aktivnosti učenicima će biti uručene Zahvalnice za sudjelovanje.

Voditelji eTwinning projekta su Dalia Kager (OŠ Eugena Kvaternika ) i Ivanka Tomić (OŠ Pavao Belas). 

 

                                voditelj projektnih aktivnosti: Valentina Pajdaković

                                                    Ravnateljica Jasminka Devčić


Osnovna škola zrinskih i frankopana Otočac