2022-06-17 19:30:00 Izvješće o provedbi eTwinning projekta Rastimo zajedno 2/ Let's grow together 2 Učenici 8.a i 8.b razrednog odjela sudjelovali su u međunarodnom eTwinning projektu Rastimo zajedno 2/Let's grow together 2, zajedno s učiteljicom Valentinom Pajdaković. Projekt se provodi od siječnja do lipnja 2022. Ovim projektom nastojali smo potaknuti učenike na promišljanje o odabiru budućeg zanimanja ističući potrebne vještine i kompetencije za 21. stoljeće. Projektnim aktivnostima istaknuli smo važnost razvoja kompetencija potrebnih za obavljanje poslova budućnosti, a to su kreativnost, suradnja, cjeloživotno učenje, komunikacija i vještine rješavanja problema. Nakon dogovora projektnih partnera oko izbora prikladnih aktivnosti za učenike, s učenicima su provedene sljedeće suradničke aktivnosti: 1) Izrada logotipa projekta-učenici su izrađivali logotip projekta koji će biti sastavni dio našeg mrežnog mjesta o izboru budućeg zanimanja. Za izradu radova učenici su koristili alate Canva i Postermywall. Izabrali smo najbolji rad kojim smo se predstavili ostalim projektnim partnerima.
2) Stroj iz snova ( Dream Machine) - kampanja Dreams Drop u organizaciji MyMachine Global Foundation Učenici su imali zadatak zamisliti i nacrtati stroj iz snova, opisati njegovu svrhu i tehnologiju na kojoj se temelji rad stroja. Temeljem prijedloga učitelja radovi su objavljeni na portalu My Machine. Cilj ove kampanje je kod učenika potaknuti kreativnost i maštu te razvijati kompetencije rješavanja problema, a to su neke od ključnih vještina potrebnih za 21. stoljeće. O kvaliteti projekta govore i teme koje su predložene od strane organizatora, a kojima se ostvaraju neki od globalnih ciljeva: čista voda i zrak, čista energija, zdravlje, održivi razvoj, inovacije, borba protiv siromaštva, tehnološka dostignuća, itd. Nastali su zanimljivi i kvalitetni radovi: roboti koji korištenjem umjetne inteligencije obavljaju različite vrste poslova, strojevi koji rješavaju neke od globalnih problema današnjice ( čista voda i zrak za sva živa bića, testiranje kozmetičkih proizvoda koje ne uključuje nasilje nad životinjama, čista energija, problem otpada i recikliranje, itd.) Može se zaključiti da su učenici postali svjesni da umjetna inteligencija sve više postaje sastavni dio našeg radnog i životnog okruženja. Za izradu crteža koristili smo različite alate među kojima je i alat Autodraw koji koristi tehnologiju umjetne inteligencije.
Galerija učeničkih radova-8.a i 8.b Pozivamo vas da pogledate zanimljivu kolekciju radova učenika iz cijelog svijeta, u kojoj se nalaze i radovi učenika naše Škole. My Machine DreamDrop - worldmap Svim učenicima koji su sudjelovali izdane su personalizirane diplome My Machine Diploma - Dream Machine Inventor. Organizator po završetku kampanje odabire nekoliko radova s karte svijeta, a tim studenata izrađuje prototip stroja prema idejama učenika.
3) Intervju s odraslim „ja“ i crtanje stripa S obzirom da je pred učenicima 8. razreda važna odluka- izbor zanimanja, učenici su imali zadatak zamisliti da su već odrasle osobe i već duže vrijeme obavljaju željeno zanimanje. Nakon promišljanja o izboru budućeg zanimanja učenici su proveli intervju sa starijim „ja“ , a neka od odabranih zanimanja su profesorica, kirurg, vojnik, policajac, automehaničar, odvjetnik, pilot itd. Razgovorom sa samim sobom osvijestili su prednosti i nedostatke pojedinih zanimanja, osobine koje određeno zanimanje zahtijeva, potrebu za posjedovanjem određene razine vještina iz područja IKT-a te potrebu za cjeloživotnim obrazovanjem. Također, postavljeno je izazovno i vrlo važno pitanje: Hoće li roboti, upravljani umjetnom inteligencijom, preuzeti naš posao u budućnosti ? Suradničkim radom izradili smo digitalnu knjigu koja obuhvaća intervjue koje smo pripremili. Za izradu digitalne knjige koristili smo alat Libar.
Učenici su crtali strip kojim su slikovito prikazali svoje radno mjesto u budućnosti. Ova aktivnost ima za cilj potaknuti učenike na razmišljanje o zahtjevima koje pred njih postavlja određeno zanimanje, prednostima i nedostacima te na preispitivanje vlastitih želja, sklonosti i ciljeva, kako bi donijeli ispravnu odluku o izboru budućeg zanimanja. Za izradu strpipa učenici su koristili različite alate: Canva, Pixton, Storyboardthat, Smilebox itd. galerija učeničkih radova -strip
4) Vještine i kompetencije potrebne za poslove budućnosti Učenici su istraživali vještine i kompetencije koje su potrebne za poslove budućnosti. Za nekim poslovima koji danas postoje u budućnosti neće više biti potrebe, ali će se zbog galopirajućeg tehnološkog napretka pojaviti potreba za nekim novim zanimanjima, za koja će biti potrebno steći nove vještine i kompetencije. Zbog toga je više nego ikad ranije važno osvijestiti činjenicu da će za uspješno obavljanje poslova budućnosti biti potrebno cjeloživotno obrazovanje. Zajedno s ostalim projektnim partnerima sudjelovali smo u raspravi na eTwinning Forumu na temu Vještine 21. stoljeća. Suradničkim radom izradili smo oblak riječi kojim smo prikazali vještine i kompetencije koje su potrebne za poslove 21. stoljeća. Učenici su također samostalno izrađivali oblak riječi u alatu WordArt. Galerija učeničkih radova-oblak riječi
5) Posjedujem li potrebne uvjete za upis u odabrano zanimanje ? Učenici su istraživali portale i mrežne stranice srednjih škola na kojima su dostupne informacije o pojedinim zanimanjima za koje se provodi formalno školovanje. Neka od pitanja na koja smo pronalazili odgovore: Imam li dovoljan broj bodova za upis ? Postoji li u blizini škola u kojoj se mogu školovati za odabrano zanimanje ? Koje vještine iz područja IKT-a su potrebne za izabrano zanimanje ? Jesu li potrebne neke dodatne provjere sposobnosti ? Ima li izabrano zanimanje perspektivu ili će u budućnosti nestati potreba za ovim zanimanjem zbog utjecaja umjetne inteligencije ?6) Naši stavovi Učenici su raspravili o važnim pitanjima koja se odnose na nastavak školovanja te izradili kratki podcast kojim smo na zabavan način izrazili svoj stav o jednoj od ponuđenih tema: biram gimnaziju / strukovnu školu nastavljam školovanje u Otočcu / nastavljam školovanje u nekom drugom gradu biram zanimanje u skladu sa svojim željama / biram zanimanje koje žele moji roditeljiNastali su vrlo zanimljivi i zabavni radovi, dostupni putem dijeljene ploče https://padlet.com/valentina_pajdakovic/2uqlsoqsxbq3 7) Timska izrada mrežnih stranica Radom u timovima učenici su izrađivali mrežno mjesto kojim su objedinili sve korisne i zanimljive informacije povezane s temom izbora zanimanja te poslova budućnosti, kako bi što spremnije dočekali trenutak odluke o izboru srednje škole. Poveznice na učeničke radove dostupne su putem Mrežne stranice projekta. 8) Naš e-Portfolio Neizostavni dio praćenja osobnog i profesionalnog razvoja je vlastiti ePortfolio. Učenici 8.a i 8.b sudjelovali su tijekom prošle i ove školske godine u raznim projektima i aktivnostima, o čemu svjedoči i ePortfolio koji su izradili. ePortfolio je dostupan kao sastavni dio učeničkog mrežnog mjesta. Primjeri učeničkih ePortfolija: Po završetku svih aktivnosti proveli smo evaluaciju projekta. Ciljevi projekta su ostvareni. Učenici su u evaluaciji izrazili zadovoljstvo sudjelovanjem u projektu. Projekt je unaprijedio i potaknuo njihov osobni razvoj, saznali su zanimljive i korisne informacije o poslovima budućnosti i vještinama za 21. stoljeće , naučili su koristiti različite digitalne tehnologije te imali priliku iskazati svoju kreativnost i maštu. Iskustva koja su stekli u projektnim aktivnostima koristit će im u odluci prilikom izbora srednje škole. Učenici su ovladali novim tehnologijama za izradu digitalnih sadržaja, osvijestili važnost promišljanja o izboru budućeg zanimanja u skladu s interesima, sklonostima, sposobnostima ali i potrebama tržišta rada i globalnim trendovima. Različitim aktivnostima istaknuli smo važnost razvoja kompetencija potrebnih za obavljanje poslova budućnosti, od kojih ističemo komunikacijske vještine, timski rad, rješavanje problema, IKT vještine te kreativnost. Ovim projektom ostvarili smo ishode predmetnog kurikuluma Informatike te međupredmetnih tema Učiti kako učiti, Osobni i socijalni razvoj i Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije. Po završetku svih aktivnosti učenicima su dodijeljene zahvalnice za sudjelovanje i doprinos provedbi projekta. voditelj projektnih aktivnosti: Valentina Pajdaković
|
Osnovna škola zrinskih i frankopana Otočac |