2022-08-27 20:42:04

Vrednovanje ostvarenosti odgojno-obrazovnih ishoda predmetnih kurikuluma

Državni stručni skup za voditelje županijskih stručnih vijeća učitelja razredne nastave održan je od 27. do 29. lipnja 2022. u Zadru.

  Krovna tema stručnog skupa bila je Vrednovanje ostvarenosti odgojno-obrazovnih ishoda predmetnih kurikuluma. Na stručnom je skupu sudjelovalo 198 županijskih voditelja za razrednu nastavu iz cijele Republike Hrvatske. Stručni su skup organizirali viši savjetnici za razrednu nastavu Đurđa Kulušić, Ivana Jurjević Jovanović i Igor Rukljač. U radu skupa sudjelovali su svi viši savjetnici za razrednu nastavu: Šimica Mihaljević, Biljana Petljak Zekić, Sandra Bašić, Snježana Lustig, Mirela Skelac, Jadranka Domazet i Mirela Majstrović.   Učitelji imaju autonomiju i odgovornost odabrati najprikladnije metode i vrste vrednovanja u sklopu pojedinih pristupa vrednovanju. Vrednovanje se temelji na razinama usvojenosti ishoda, a poštuju se osobnosti učenika kako bi se osigurao prijeko potreban individualizirani pristup u odgojno-obrazovnome procesu. Povratne informacije o učenikovim postignućima dobivene vrednovanjem omogućuju učitelju/nastavniku da s učenikom planira daljnji rad. Pri vrednovanju pred učenike se postavljaju zahtjevi koji su ostvarivi te u kojima mogu pokazati usvojeno znanje, stečene vještine i svoje sposobnosti. Provodi se redovito tijekom cijele nastavne godine kako bi se učenicima omogućilo da pokažu napredak u raznovrsnim situacijama i okruženjima. Učenici se upoznaju s jasnim kriterijima vrednovanja koji će im pomoći u razumijevanju razina učenja. Naglasak vrednovanja je na kriterijskom praćenju odgojno-obrazovnih postignuća i razvoja sposobnosti, pri čemu vrednovanje može biti iskazano i sumativnom ocjenom u ovisnosti o pozitivnim pomacima koje je učenik postigao.   Posebna su vrijednost državnog stručnog skupa bili prikazi vrednovanja u svim predmetima razredne nastave koje su izlagale učiteljice.

Učiteljice, praktičarke, su na nizu primjera konkretnih nastavnih jedinica prikazale različite pristupe i modele formativnog i sumativnog vrednovanja kojeg svakodnevno provode u nastavnoj praksi.

Na državnom je skupu zaključeno kako je tema o vrednovanju odgojno-obrazovnih ishoda učenja iznimno važna te da je na tom području potrebno kontinuirano stručno usavršavanje svih odgojno-obrazovnih djelatnika kroz zajedničke institucionalne stručne skupove i individualno praćenje stručne literature.

                                                                  (Izvor: AZOO)


Osnovna škola zrinskih i frankopana Otočac