2016-03-01 10:14:47 Čitati, čitati, čitati… Zanimljivo predavanje o tome kako potaknuti učenike na čitanje održala je mr.sc. Emica Calogjera Rogić na stručnom skupu za učitelje i nastavnike Hrvatskoga jezika 26. veljače 2016. u školskoj knjižnici Osnovne škole Zrinskih i Frankopana Otočac. Pored sadržaja vezanih za nove strategije čitanja i nove metode rada s podatcima o čitateljskim navikama u Hrvatskoj vrijedno je upoznati i ostale „potencijalne čitatelje“. dokazano je da je 10 – 15 minuta čitanja na dan dovoljno da razvijemo čitateljske navike kod djece čitanje je potrebno u najranijoj dobi jer je tada mozak najprilagodljiviji čitanje razvija empatiju čitanje omogućuje mozgu da predahne od vanjskih stimulacija šest minuta čitanja dnevno može smanjiti razinu stresa za 60% učenici koji više čitaju postižu bolje rezultate na PISA testiranju Istraživanja su pokazala da: 50% ljudi ne čita nikad (misli se na knjige)
Navedeni podatci dovoljno govore o zanemarivanju čitateljskih navika, stoga je odgajanje čitatelja zajednička skrb i odgovornost, roditelja, odgajatelja, učitelja, knjižničara i ostalih kulturnih i javnih djelatnika. Kako bismo znali uživati u čitanju, pokrenuti su mnogi programi za poticanje čitanja koji su prepoznali čitanje kao ključ budućeg uspjeha naših učenika. Najčešći programi u školama: čitamo mi, u obitelji svi (Knjižna naprtnjača) čitamo pod zvijezdama čitamo zajedno čitamo s vama – čitamo za vas usvojimo pisca noć knjige čitateljski klub u obranu čitanjaDa bismo razvili čitateljske navike ulažemo malo, ali dobivamo puno. „ Mislim da danas više nego ikad treba tražiti knjige, pa makar imale i samo jednu dobru stranicu: moramo tražiti komadiće, djeliće, sve što u sebi ima zlato, sve što nam može oživjeti tijelo i dušu.“ (Henry Miller) Zato nam treba čitati, čitati, čitati… Dragocjenka Bilović, prof. |
Osnovna škola zrinskih i frankopana Otočac |