Međunarodni dan matematike i Dan broja Pi
14. ožujka u cijelom svijetu obilježava se Dan broja π ( Pi) , a ove godine po prvi puta službeno i Međunarodni dan matematike. Broj π definira se kao omjer opsega i promjera kruga.
Broj π je iracionalan broj što znači da ima beskonačno decimala koje se ne ponavljaju periodički. Nije ga moguće zapisati kao razlomak. U matematičkim zadatcima broj π zamjenjujemo njegovom približnom vrijednošću koju dobijemo zaokruživanjem na određeni broj decimala. Broj π zaokružen na dvije decimale iznosi 3.14 i upravo iz zbog tog razloga se 14. ožujka obilježava kao Dan broja π.
Ove školske godine Svjetski dan broja Pi obilježili smo zanimljivim i organizacijski vrlo zahtjevnim projektom u kojem je sudjelovalo ukupno 78 učenika sedmog i osmog razreda. Svaku decimalu broja π prikazali smo stupcem u različitoj boji. Svaki učenik izradio je točno određenu sekvencu od 25 decimala broja π. Spajenjem pojedinačnih crteža dobili smo niz prvih 1950 znamenki broja π, koji smo izložili u školskom hodniku.
O broju π postoje mnoge znanstvene činjenice i zanimljivosti koje su učenici samostalno istraživali, a svoja nova saznanja podijelili su s ostalim učenicima putem suradničke online ploče. Crteže koji prikazuju decimale upotpunili smo zanimljivim informacijama o broju π, tako da cijeli prikaz stvara dojam niza nebodera iznad kojih se nalaze oblačići.
Priprema izložbe zahtijevala je dosta vremena i truda, ali učenici su sa zadovoljstvom sudjelovali u pripremi ovog projekta i pritom stekli neka nova znanja i vještine. Osim ostvarivanja ishoda nastave matematike, projekt ima i dodatnu vrijednost- učenici su imali priliku naučiti da se malim doprinosom svakog pojedinca i dobrom organizacijom poslova mogu postići velike stvari.
Projekt je pripremila, organizirala i koordinirala učiteljica Valentina Pajdaković, uz potporu Ravnateljice škole, a u provedbi projekta sudjelovale su učiteljice Sandra Matasić Kostelac i Anamari Vašarević.
Sve učenike, učitelje i roditelje pozivamo da pogledaju ovu zanimljivu izložbu koja je nastala suradničkim radom svih učenika i predstavlja jedinstvenu cjelinu koja je u potpunosti uklopljena u prostor školskog hodnika.
Valentina Pajdaković
Ova mrežna stranica koristi kolačiće (Cookies) u svrhu poboljšanja Vašeg korisničkog iskustva.
Detaljnije informacije dostupne su putem sljedeće poveznice.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Institucije |
Obrazovanje |
• i-nastava |
• Škola za život |
• Portal za škole |
• e-Škole |
• Suradnici u učenju |
• Nacionalni portal "N... |
• CUC |
• Izradi ! |
• e-laboratorij |