preskoči na sadržaj
KEMIJA

"Tko ne zna ništa do kemije, taj ni kemiju ne zna čestito." - Lichtenberg

 

POVIJEST KEMIJE

       Suvremena se kemija počela razvijati prije otprilike 200 godina iz drevnih učenja alkemičara prethodnih 2000 godina. Stoljećima u prošlosti mnogi su ljudi koji su se bavili alkemijskim naukovanjem imali u svijesti isti cilj: željeli su otkriti način na koji će pretvoriti proste metale kao što su željezo i olovo u zlato. Bez obzira na njegovu vrijednost, za zlato se vjerovalo i da liječi sve bolesti i daje vječni život.

       Alkemiju se može pratiti tisućama godina u prošlost, sve do ideja koje su stvarali filozofi, čarobnjaci i promatrači zvijezda. Najraniji zapisi o alkemiji dolaze iz Egipta (1500 godina pr.Kr.), Kine (600 godina pr.Kr.) i Grčke (500 godina pr.Kr.). Neki ljudi smatraju da riječ alkemija dolazi od arapskog korijena alKhem, što znači umjetnost Egipta. Kao i suvremeni, rani su alkemičari trošili svoje vrijeme pokušavajući promijeniti jednu tvar u drugu. Za razliku od suvremenih kemičara, oni nisu provodili naučne pokuse kako bi otkrili kako se i zašto događaju promjene. Oni su stoljećima miješali i kuhali svoje neobične mješavine i propovijedali svoje čarolije. Iako nisu otkrili način pretvorbe prostih metala u zlato, alkemičari su došli do mnogih korisnih novih sprava i razvili tehnike proizvodnje otopina i razdvajanja smjesa filtracijom i destilacijom.

(izvor: https://hr.wikipedia.org/wiki/Povijest_kemije)


 

KEMIJA KAO NASTAVNI PREDMET

       Kemija je znanost o tvarima i njihovim kemijskim promjenama. Svojstva tvari najlakše je upoznati iskustvom, odnosno pokusom.

 

Cilj i zadaci nastave kemije

       Cilj je učenja kemije steći znanja o temeljnim kemijskim teorijama, prvenstveno atomskoj teoriji i njezinim popratnim konceptima i modelima kako bi na osnovu njih mogli opisati i razumjeti svojstva i promjene tvari.

       Zadaci nastave kemije mogu se iskazati na sljedeći način:

  • Razviti vještinu eksperimentiranja.
  • Razviti sposobnpst opažanja promjena tijekom eksperimenta.
  • Razviti sposobnost usmenog i pisanog izražavanja o opaženim promjenama.
  • Razviti sposobnost zaključivanja o rezultatima eksperimenta.
  • Razviti sposobnost predviđanja kemijskih promjena u danim okolnostima.

(izvor: Milan Sikirica: "Metodika nastave kemije"; Školska knjiga, Zagreb, 2003.)

 

 

Mini projekt učenica 8.A razreda Vijest ima dokument u privitku

Učenice Manuela Smolčić i Klara Škorić iz 8.A razreda izradile su MINI-projekt: Hlađenje alkoholom, te su rezultate predstavile prezentacijom u digitalniom alatu Nearpod, koji se koristi u nastavi biologije i kemije.

  :: opširnije :: 


objavio: Blaženka Orešković  datum: 15. 3. 2018. 12:15

Stavovi i navike konzumacije sredstava ovisnosti te slobodno vrijeme kod učenika osmih razreda Vijest ima dokument u privitku

U sklopu programa prevencije ovisnosti koju OŠ Zrinskih i Frankopana sustavno provodi kroz redovni školski program, provedena je Anketa o ovisnostima za učenike osmih razreda osnovne škole. Anketu su provele profesorica Blaženka Orešković i psihologinja Tanja Babić na učenicima osmih razreda OŠ Zrinskih i Frankopana.  

  :: opširnije :: 


objavio: Administrator   datum: 5. 4. 2016. 14:53

Biologija Vijest ima dokument u privitku

 

"Ipak, moramo priznati, kako mi se čini da čovjek, usprkos svim svojim plemenitim vrijednostima, još na sebi nosi neizbrisivi pečat svoga niskog porijekla."
 - Charles Darwin

  :: opširnije :: 


objavio: Blaženka Orešković  datum: 2. 3. 2016. 14:00
 


e-Škole

e-Škole


Kalendar
« Srpanj 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji


Oglasna ploča

Korisni linkovi
Institucije

Obrazovanje


RSS Reader
CARNet
18.07.2018. 12:28
Svečano potpisan Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za strateški projekt Hrvatski znanstveni i obrazovni oblak (HR-ZOO)
U srijedu, 18. srpnja 2018. godine u Ministarstvu znanosti i obrazovanja potpisan je Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za strateški projekt „Hrvatski znanstveni i obrazovni oblak (HR-ZOO)", referentnog broja KK.01.1.1.08.0001, u okviru „Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. -2020."

02.07.2018. 10:31
Ministarstvo znanosti i obrazovanja, CARNET i UNESCO surađuju u pripremi Strategije digitalne zrelosti škola
U sklopu provedbe projekta „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt)“ u Zagrebu se, od 2. do 4. srpnja 2018. godine, održava posljednja radionica Povjerenstva za izradu Strategije digitalne zrelosti škola. Radionicu organizira Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNET kao nositelj pilot projekta e-Škole, u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja te stručnjacima iz UNESCO-a.


Arhiva dokumenata




preskoči na navigaciju