preskoči na sadržaj
KEMIJA

"Tko ne zna ništa do kemije, taj ni kemiju ne zna čestito." - Lichtenberg

 

POVIJEST KEMIJE

       Suvremena se kemija počela razvijati prije otprilike 200 godina iz drevnih učenja alkemičara prethodnih 2000 godina. Stoljećima u prošlosti mnogi su ljudi koji su se bavili alkemijskim naukovanjem imali u svijesti isti cilj: željeli su otkriti način na koji će pretvoriti proste metale kao što su željezo i olovo u zlato. Bez obzira na njegovu vrijednost, za zlato se vjerovalo i da liječi sve bolesti i daje vječni život.

       Alkemiju se može pratiti tisućama godina u prošlost, sve do ideja koje su stvarali filozofi, čarobnjaci i promatrači zvijezda. Najraniji zapisi o alkemiji dolaze iz Egipta (1500 godina pr.Kr.), Kine (600 godina pr.Kr.) i Grčke (500 godina pr.Kr.). Neki ljudi smatraju da riječ alkemija dolazi od arapskog korijena alKhem, što znači umjetnost Egipta. Kao i suvremeni, rani su alkemičari trošili svoje vrijeme pokušavajući promijeniti jednu tvar u drugu. Za razliku od suvremenih kemičara, oni nisu provodili naučne pokuse kako bi otkrili kako se i zašto događaju promjene. Oni su stoljećima miješali i kuhali svoje neobične mješavine i propovijedali svoje čarolije. Iako nisu otkrili način pretvorbe prostih metala u zlato, alkemičari su došli do mnogih korisnih novih sprava i razvili tehnike proizvodnje otopina i razdvajanja smjesa filtracijom i destilacijom.

(izvor: https://hr.wikipedia.org/wiki/Povijest_kemije)


 

KEMIJA KAO NASTAVNI PREDMET

       Kemija je znanost o tvarima i njihovim kemijskim promjenama. Svojstva tvari najlakše je upoznati iskustvom, odnosno pokusom.

 

Cilj i zadaci nastave kemije

       Cilj je učenja kemije steći znanja o temeljnim kemijskim teorijama, prvenstveno atomskoj teoriji i njezinim popratnim konceptima i modelima kako bi na osnovu njih mogli opisati i razumjeti svojstva i promjene tvari.

       Zadaci nastave kemije mogu se iskazati na sljedeći način:

  • Razviti vještinu eksperimentiranja.
  • Razviti sposobnpst opažanja promjena tijekom eksperimenta.
  • Razviti sposobnost usmenog i pisanog izražavanja o opaženim promjenama.
  • Razviti sposobnost zaključivanja o rezultatima eksperimenta.
  • Razviti sposobnost predviđanja kemijskih promjena u danim okolnostima.

(izvor: Milan Sikirica: "Metodika nastave kemije"; Školska knjiga, Zagreb, 2003.)

 

 

Županijsko stručno vijeće učitelja i nastavnika biologije i kemije

terenska nastava

   Dana 13. listopada 2018. godine, održano je Županijsko stručno vijeće - teren Ličko-senjske i Zadarske županije u Gimnaziji Gospić u trajanju od 8 sati, koje su organizirale voditeljica ŽSV-a Sanja Fabac, prof. savjetnik i Blaženka Orešković, prof. mentor.

  :: opširnije :: 


objavio: Blaženka Orešković  datum: 2. 11. 2018. 09:00

Mini projekt učenica 8.A razreda Vijest ima dokument u privitku

Učenice Manuela Smolčić i Klara Škorić iz 8.A razreda izradile su MINI-projekt: Hlađenje alkoholom, te su rezultate predstavile prezentacijom u digitalniom alatu Nearpod, koji se koristi u nastavi biologije i kemije.

  :: opširnije :: 


objavio: Blaženka Orešković  datum: 15. 3. 2018. 12:15

Stavovi i navike konzumacije sredstava ovisnosti te slobodno vrijeme kod učenika osmih razreda Vijest ima dokument u privitku

U sklopu programa prevencije ovisnosti koju OŠ Zrinskih i Frankopana sustavno provodi kroz redovni školski program, provedena je Anketa o ovisnostima za učenike osmih razreda osnovne škole. Anketu su provele profesorica Blaženka Orešković i psihologinja Tanja Babić na učenicima osmih razreda OŠ Zrinskih i Frankopana.  

  :: opširnije :: 


objavio: Administrator   datum: 5. 4. 2016. 14:53

Biologija Vijest ima dokument u privitku

 

"Ipak, moramo priznati, kako mi se čini da čovjek, usprkos svim svojim plemenitim vrijednostima, još na sebi nosi neizbrisivi pečat svoga niskog porijekla."
 - Charles Darwin

  :: opširnije :: 


objavio: Blaženka Orešković  datum: 2. 3. 2016. 14:00
 


 

Ova web-stranica koristi kolačiće (eng. cookies) radi pružanja boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Više informacija o tome možete pronaći u našoj Politici o zaštiti privatnosti.


e-Škole

e-Škole


Kalendar
« Prosinac 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji


Oglasna ploča
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: nema podataka

Korisni linkovi
Institucije

Obrazovanje


RSS Reader
CARNet
07.12.2018. 15:30
Održan Strateški forum o digitalnom sazrijevanju škola
U organizaciji Hrvatske akademske i istraživačke mreže – CARNET i Ministarstva znanosti i obrazovanja, održan je Strateški forum pod nazivom "Digitalno sazrijevanje škola". Na Forumu su uz pomoćnicu ministrice znanosti i obrazovanja, prof. Lidiju Kralj sudjelovali i Ádám Horváth iz mađarskog Centra za digitalnu pedagogiju i metodologiju i Borut Čampelj iz Ministarstva obrazovanja, znanosti i sporta u Sloveniji.

04.12.2018. 09:01
Najava: Strateški forum "Digitalno sazrijevanje škola"
Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja organizira Strateški forum pod nazivom "Digitalno sazrijevanje škola", koji će se održati u srijedu, 5. prosinca 2018. godine s početkom u 15 sati u prostorijama Ministarstva znanosti i obrazovanja. 


Arhiva dokumenata




preskoči na navigaciju