preskoči na sadržaj
KEMIJA

"Tko ne zna ništa do kemije, taj ni kemiju ne zna čestito." - Lichtenberg

 

POVIJEST KEMIJE

       Suvremena se kemija počela razvijati prije otprilike 200 godina iz drevnih učenja alkemičara prethodnih 2000 godina. Stoljećima u prošlosti mnogi su ljudi koji su se bavili alkemijskim naukovanjem imali u svijesti isti cilj: željeli su otkriti način na koji će pretvoriti proste metale kao što su željezo i olovo u zlato. Bez obzira na njegovu vrijednost, za zlato se vjerovalo i da liječi sve bolesti i daje vječni život.

       Alkemiju se može pratiti tisućama godina u prošlost, sve do ideja koje su stvarali filozofi, čarobnjaci i promatrači zvijezda. Najraniji zapisi o alkemiji dolaze iz Egipta (1500 godina pr.Kr.), Kine (600 godina pr.Kr.) i Grčke (500 godina pr.Kr.). Neki ljudi smatraju da riječ alkemija dolazi od arapskog korijena alKhem, što znači umjetnost Egipta. Kao i suvremeni, rani su alkemičari trošili svoje vrijeme pokušavajući promijeniti jednu tvar u drugu. Za razliku od suvremenih kemičara, oni nisu provodili naučne pokuse kako bi otkrili kako se i zašto događaju promjene. Oni su stoljećima miješali i kuhali svoje neobične mješavine i propovijedali svoje čarolije. Iako nisu otkrili način pretvorbe prostih metala u zlato, alkemičari su došli do mnogih korisnih novih sprava i razvili tehnike proizvodnje otopina i razdvajanja smjesa filtracijom i destilacijom.

(izvor: https://hr.wikipedia.org/wiki/Povijest_kemije)


 

KEMIJA KAO NASTAVNI PREDMET

       Kemija je znanost o tvarima i njihovim kemijskim promjenama. Svojstva tvari najlakše je upoznati iskustvom, odnosno pokusom.

 

Cilj i zadaci nastave kemije

       Cilj je učenja kemije steći znanja o temeljnim kemijskim teorijama, prvenstveno atomskoj teoriji i njezinim popratnim konceptima i modelima kako bi na osnovu njih mogli opisati i razumjeti svojstva i promjene tvari.

       Zadaci nastave kemije mogu se iskazati na sljedeći način:

  • Razviti vještinu eksperimentiranja.
  • Razviti sposobnpst opažanja promjena tijekom eksperimenta.
  • Razviti sposobnost usmenog i pisanog izražavanja o opaženim promjenama.
  • Razviti sposobnost zaključivanja o rezultatima eksperimenta.
  • Razviti sposobnost predviđanja kemijskih promjena u danim okolnostima.

(izvor: Milan Sikirica: "Metodika nastave kemije"; Školska knjiga, Zagreb, 2003.)

 

 

Stavovi i navike konzumacije sredstava ovisnosti te slobodno vrijeme kod učenika osmih razreda Vijest ima dokument u privitku

U sklopu programa prevencije ovisnosti koju OŠ Zrinskih i Frankopana sustavno provodi kroz redovni školski program, provedena je Anketa o ovisnostima za učenike osmih razreda osnovne škole. Anketu su provele profesorica Blaženka Orešković i psihologinja Tanja Babić na učenicima osmih razreda OŠ Zrinskih i Frankopana.  

  :: opširnije :: 


objavio: Administrator   datum: 5. 4. 2016. 14:53

Biologija Vijest ima dokument u privitku

 

"Ipak, moramo priznati, kako mi se čini da čovjek, usprkos svim svojim plemenitim vrijednostima, još na sebi nosi neizbrisivi pečat svoga niskog porijekla."
 - Charles Darwin

  :: opširnije :: 


objavio: Blaženka Orešković  datum: 2. 3. 2016. 14:00
 


e-Škole

e-Škole


Kalendar
« Lipanj 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji


Oglasna ploča

RSS Reader
CARNet
20.06.2017. 12:51
CARNet donirao sustav za praćenje kakvoće zraka Tehničkoj školi u Sisku
Tijekom dana mnogi od nas većinu vremena provode u zatvorenom prostoru – kod kuće, na poslu ili u školi. Kakvoća zraka koji udišemo u zatvorenom prostoru ima izravan utjecaj na naše zdravlje, a loša kakvoća zraka u zatvorenom prostoru može štetiti osjetljivim skupinama stanovništva u koje spadaju i djeca.

20.06.2017. 11:02
Poziv na prethodno savjetovanje sa zainteresiranim gospodarskim subjektima
Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNet priprema provedbu postupka javne nabave za „Nabavu opreme za regionalne obrazovne centre u okviru projekta “e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt)” i „Nabavu visokodostupnog sustava za pohranu i analizu strukturiranih i nestrukturiranih podataka u okviru projekta “e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt)”.


Korisni linkovi
Institucije

Obrazovanje

Časopisi

Roditelji i djeca


Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja

Arhiva dokumenata




preskoči na navigaciju