preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
e-Škole

e-Škole

ednevnik

 

pet za net

 

logo portal za skole

logo lms carnnet

logo carnet

 

 

logo suradnici

edu hr logo

 

 

 

cert logo

google logo

 

 

 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 12. 12. 2011.

Ukupno: 1035380
Danas: 28
Geografija ZFO

                Geografija

"Znaš li oče, odakle su brda, doline, rijeke i sve to? 

- Ti znaš?

- Znam. To je od velike patnje koju trpi Zemlja.

U bolima je uzdisala i nadizala grudi, tako su nastala brda.

Rijeke što izviru poljanama suze su iz srca Zemlje.

More što buči jauk je njezine duše kad je stisnu zatajene muke.

Cvijeće - njezine su tugaljive misli iz neispunjenih sanja…

Zeleno grmlje samo su njezine slutnje na kojima pjeva svoju nadgrobnu pjesmu kad vjetar šušti lišćem.

U patnji miruje Zemlja.

Zimi se pokriva bijelim plaštem od pahuljica da pod njim podnosi ledeni san, na postelji svoje žalosti.

I zvjezdice gore dršću kad gledaju njezine patnje…

Samo sunce je katkad grije od samilosti."


Marija Jurić Zagorka

(Sensa - Najljepše izreke o prirodi)

 

O geografiji

Pojam geografija dolazi od grčkih riječi gea, koja znači Zemlja, i grafein, koja znači pisati. Geografija je prirodna, ali i društvena znanost, što znači da se bavi opisivanjem i međusobnim odnosima prirodnih i društvenih faktora. Uz pomoć geografije shvaćamo kako priroda utječe na život ljudi te kako ljudi utječu na prirodu. Stoga se geografiju definira kao znanost koja proučava međusoban utjecaj prirodnih i društvenih faktora u prostoru.

Geografija kao znanost

Razvoj geografije



 



Školski geografski leksikon

Sve nepoznate pojmove iz geografije potražite  u Školskom geografskom leksikonu , a ako niste sigurni kako se pišu geografski pojmovi i nazivlje provjerite u Hrvatskom pravopisu (klikni na sliku)

                 



O vrednovanju

Elementi vrednovanja u nastavnom predmetu Geografija su:

  • geografska znanja,
  • geografsko istraživanje i vještine i
  • kartografska pismenost.

Geografska znanja obuhvaćaju činjenično, konceptualno i proceduralno znanje. Činjenično znanje temelji se na razumijevanju geografskih sadržaja, dok konceptualno i proceduralno znanje omogućuje primjenu znanja i rješavanje prostornih problema. Provjera usvojenosti odgojno-obrazovnih ishoda provjerava se usmenim i pismenim provjerama.

Geografsko istraživanje i vještine obuhvaćaju grafičke, statističke, matematičke i orijentacijske vještine. Ako se ostvaruje istraživački rad tada se vrednuju i sve vještine koje su u funkciji njegova ostvarenja: prikupljanje podataka, bilježenje, vrednovanje i predstavljanje podataka, interpretiranje i analiza podataka te donošenje zaključaka.

Kartografska pismenost je jedna od geografskih vještina i treba je kontinuirano razvijati i vrednovati. U ovom elementu se vrednuje: poznavanje elemenata i sadržaja svih vrsta geografskih karata, te interpretacija prostorne organizacije čitanjem sadržaja geografskih karata. Kartografska pismenost se provjerava usmenim ispitivanjem te pisanim provjerama koje uključuju slijepe karte.

Kriterijsko vrednovanje

Kriterijsko vrednovanje podrazumijeva procjenu učenikove razine postignuća a u odnosu na kriterije usvojenosti odgojno-obrazovnih ishoda. Učenikova postignuća ne uspoređujemo s postignućima ostalih učenika, već prema kriterijima koje je učitelj postavio kao razinu usvojenosti za pojedine nastavne cjeline. Informacije koje dobije kao povratnu informaciju naučenoga i vrednovanje,  ocjenjivanje naučenoga učitelj treba koristiti u svrhu unapređenja i planiranja budućeg procesa učenja i poučavanja.

Razine ostvarenosti (usvojenosti) odgojno-obrazovnih ishoda nalaze se u tablici kriteriskog vrednovanja koja se nalazi u priloženim dokumentima.

ELEMENTI I KRITERIJI OCJENJIVANJA U NASTAVI GEOGRAFIJE



Orijentacija i topografija

Da bi se lakše snalazili ne terenu važno je savladati neke osnovne pojmove o orijentaciji i terenu.
Orijentacija podrazumjeva svako snalaženje na terenu koje nije automatski (poznati teren) nego na osnovu nekog znanja i iskustva. 

Pojam orijentacije podrazumjeva zemljopisnu (geografsku) i topografsku orijentaciju. Zemljopisna orijentacija obuhvaća određivanje strana svijeta (istok, zapad, sjever, jug). Topografska orijentacija podrazumjeva određivanje stojne točke, položaja objekata na terenu (reljef, infrastruktura i sl.), te izbor daljnjeg kretanja na terenu. 

Za lakše učenje i ovladavanje pojmovima postoji priručnik Orijentacija i topografija gdje je na jednostavan način objašnjeno sve ono što moramo znati za kretanje po terenu. 

 

Za lakše čitanje karte potrebno je naučiti i osnovne topografske znakove.

 


Ukrajinski udžbenik za 7. razred 

Vijesti

Eratosten u PŠ Ličko Lešće i Švica 2016.

Učenici 8. razreda PŠ Ličko Lešće i Švica, su 21. i  23.rujna 2016. godine izveli Eratostenov eksperiment. Samo mjereći sjenu Sunca izračunali su dužinu ekvatora od 39752 km, što je približno točnom opsegu Zemlje. Ako se uzme u obzir ljetno računanje vremena, a i ravnodnevnica je bila 22.rujna, rezultat je odličan.


Eratosten je bio grčki matematičar, geograf i astronom koji je živio u 3. st. pr. Kr. On je izmjerio opseg Zemlje zapanjujuće točno - 39 600 km.

U sklopu eksperimenta učenici diljem svijeta, u trenutku kada je Sunce na prikladnom položaju, računaju opseg Zemlje koristeći obični štap. Cilj eksperimenta, između ostalog je i poticanje istraživačkog učenja.

U provedbi eksperimenta koristili smo  ISE scenarij učenja, te alate i programe za računanje kao SolarCalculator, Google Earth i sl. 

Fotogalerija

 

 

Kako ovaj eksperiment obuhvaća više vještina i ishoda koji nisu samo geografski, poslije objavljenih rezultata i objave na stranicama Eratosthenes experiment učiteljica geografije Ines Marković je održala kratko predavanje s edukacijom o samom postupku za učitelje razredne nastave, matematike, fizike, informatike i tehničkog odgoja u PŠ Švica (30.9.2016.) i PŠ Ličko Lešće 3.10.2016.)



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Ines Marković   datum: 6. 10. 2016.

STRUČNO ŠKOLSKO VIJEĆE GEOGRAFIJE

7.6.2021. - Školsko stručno vijeće geografije

 Istraživački projekt - ANKETA

10.11.2022. - Školsko stručno vijeće geografije 

Priloženi dokumenti:
 FORMATIVNO_VREDNOVANJE.pptx (2.15 MB) 
 VODIC_ZA_Nacionalne_ispite_2023.pptx (2.43 MB) 
 

 

Priloženi dokumenti:
Istrazivacki projekt.pptx

TESTOVI S NATJECANJA
Album

Popis postojećih albuma:


Naziv albuma
Kreirao
Datum


Ines Marković
12. 4. 2022. 21:54
Ines Marković
6. 10. 2016. 20:58
Ines Marković
30. 3. 2016. 21:20
Ines Marković
8. 2. 2016. 17:20
Ines Marković
31. 10. 2015. 19:02


 

Ova mrežna stranica koristi kolačiće (Cookies) u svrhu poboljšanja Vašeg korisničkog iskustva. 

Detaljnije informacije dostupne su putem sljedeće poveznice


Kalendar rada
Priloženi dokumenti:
2023-2024.png


Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji


Oglasna ploča

Školska knjižnica

Javno savjetovanje

Korisni linkovi
Institucije

Obrazovanje


Arhiva dokumenata

RSS Reader




preskoči na navigaciju