preskoči na sadržaj
Jasminka Devčić, prof.

G l a z b e n a   k u l t u r a       ♫

 

 

UVOD

     Program nastave glazbene kulture je vrlo otvoren i prilagodljiv učeničkim mogućnostima i potrebama. To ujedno znači da daje slobodu učitelju da, uz obvezne sadržaje, sam organizira dobar dio nastave, uzimajući u obzir mogućnosti i želje učenika. Glavni naglasak stavlja se na kulturološki aspekt glazbe.

     Glazba je značajan dio ljudske kulture, te kao takva mora imati svoje mjesto u općem odgoju i obrazovanju učenika. Duševni život i izričaj učenika, kao i izravno životno iskustvo potvrđuju da učenici načelno vole glazbu i žele se njome baviti. Zato nastava glazbene kulture učenika za vrijeme osnovnoga odgoja i obrazovanja upoznaje s ljepotom glazbenoga izraza i bogatstvom glazbene baštine da bi, i nakon škole, bio aktivan korisnik glazbene kulture.

     Nastava glazbe, jednako tako, u središte pozornosti stavlja učenikovu glazbenu aktivnost. U činu pjevanja, sviranja i slušanja (bilo koje primjerene i kvalitetne skladbe) učenik doživljava i uči glazbu, obogaćuje svoj emocionalni svijet i izoštrava svoj umjetnički senzibilitet. Rezultat tog procesa nije moguće izravno kvantificirati, pa se  vodi računa o individualnim glazbenim sposobnostima učenika. Stoga je predloženi broj skladbi u našem programu više metodička preporuka nego obveza za učenike. Osim redovne nastave, glazbena nastava u osnovnoj školi uključuje i izvannastavne aktivnosti (zbor, instrumentalne i vokalne skupine, ples, posjete glazbenim priredbama itd.).

CILJ

     Cilj nastave glazbe u osnovnoj školi jest: uvođenje učenika u glazbenu kulturu, upoznavanje osnovnih elemenata glazbenog jezika, razvijanje glazbene kreativnosti, promicanje opće vrijednosti zajedništva i suradnje, promicanje osjećaja za lijepo, poštovanje različitosti, razvijanje osjećaja pripadnosti zavičaju i domovini, poticanje izražavanja emocija i estetskog ukusa, razlikovanje „trendovske glazbe“ od trajno vrijednih klasičnih djela domaćih ili stranih glazbenih umjetnika i velikana.

ZADAĆE

     Učenike upoznati s (metodički vođenim slušanjem) različitim glazbenim djelima, upoznati s osnovnim elementima glazbenog jezika, poticati na samostalnu glazbenu aktivnost (pjevanje, sviranje), razvijati glazbeni ukus - upoznavanjem konkretnih glazbenih djela.

Jasminka Devčić, prof.

e-Škole

e-Škole


Kalendar
« Prosinac 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji


Oglasna ploča

RSS Reader
CARNet
04.12.2017. 10:31
CARNet domaćin međunarodnog partnerskog sastanka projekta CRISS
U siječnju 2017. godine Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet priključila se međunarodnom projektu CRISS (Demonstration of a scalable and cost-effective cloud-based digital learning infrastructure through the Certification of digital competences in primary and secondary schools) koji se provodi u okviru programa Europske unije Obzor 2020. 

01.12.2017. 09:19
NATO vježba "Cyber Coalition 2017"
Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNet sudjelovala je u desetoj po redu NATO vježbi zaštite NATO i nacionalnih računalnih sustava pod nazivom "Cyber Coalition 2017". 


Korisni linkovi
Institucije

Obrazovanje

Časopisi

Roditelji i djeca


Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja

Arhiva dokumenata




preskoči na navigaciju