preskoči na sadržaj
Jasminka Devčić, prof.

G l a z b e n a   k u l t u r a       ♫

 

 

UVOD

     Program nastave glazbene kulture je vrlo otvoren i prilagodljiv učeničkim mogućnostima i potrebama. To ujedno znači da daje slobodu učitelju da, uz obvezne sadržaje, sam organizira dobar dio nastave, uzimajući u obzir mogućnosti i želje učenika. Glavni naglasak stavlja se na kulturološki aspekt glazbe.

     Glazba je značajan dio ljudske kulture, te kao takva mora imati svoje mjesto u općem odgoju i obrazovanju učenika. Duševni život i izričaj učenika, kao i izravno životno iskustvo potvrđuju da učenici načelno vole glazbu i žele se njome baviti. Zato nastava glazbene kulture učenika za vrijeme osnovnoga odgoja i obrazovanja upoznaje s ljepotom glazbenoga izraza i bogatstvom glazbene baštine da bi, i nakon škole, bio aktivan korisnik glazbene kulture.

     Nastava glazbe, jednako tako, u središte pozornosti stavlja učenikovu glazbenu aktivnost. U činu pjevanja, sviranja i slušanja (bilo koje primjerene i kvalitetne skladbe) učenik doživljava i uči glazbu, obogaćuje svoj emocionalni svijet i izoštrava svoj umjetnički senzibilitet. Rezultat tog procesa nije moguće izravno kvantificirati, pa se  vodi računa o individualnim glazbenim sposobnostima učenika. Stoga je predloženi broj skladbi u našem programu više metodička preporuka nego obveza za učenike. Osim redovne nastave, glazbena nastava u osnovnoj školi uključuje i izvannastavne aktivnosti (zbor, instrumentalne i vokalne skupine, ples, posjete glazbenim priredbama itd.).

CILJ

     Cilj nastave glazbe u osnovnoj školi jest: uvođenje učenika u glazbenu kulturu, upoznavanje osnovnih elemenata glazbenog jezika, razvijanje glazbene kreativnosti, promicanje opće vrijednosti zajedništva i suradnje, promicanje osjećaja za lijepo, poštovanje različitosti, razvijanje osjećaja pripadnosti zavičaju i domovini, poticanje izražavanja emocija i estetskog ukusa, razlikovanje „trendovske glazbe“ od trajno vrijednih klasičnih djela domaćih ili stranih glazbenih umjetnika i velikana.

ZADAĆE

     Učenike upoznati s (metodički vođenim slušanjem) različitim glazbenim djelima, upoznati s osnovnim elementima glazbenog jezika, poticati na samostalnu glazbenu aktivnost (pjevanje, sviranje), razvijati glazbeni ukus - upoznavanjem konkretnih glazbenih djela.

Jasminka Devčić, prof.

e-Škole

e-Škole


Kalendar
« Listopad 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji


Oglasna ploča

RSS Reader
CARNet
20.10.2017. 09:14
Webinar: The Sound of Music: How Music Can Save Your Mortal Learner's Soul
U ponedjeljak, 23. listopada 2017. godine od 19 do 20 sati Hrvatsko udruženje profesora engleskog jezika u suradnji s CARNetom održat će webinar pod nazivom The Sound of Music: How Music Can Save Your Mortal Learner's Soul. 

19.10.2017. 15:36
Održana 24. CENTR Marketing radionica
CARNet je 12. i 13. listopada 2017. godine bio domaćin 24. CENTR (Council of European National Top Level Domain Registries) marketing radionice na kojoj su sudjelovali predstavnici nacionalnih registara iz Europe i svijeta.


Korisni linkovi
Institucije

Obrazovanje

Časopisi

Roditelji i djeca


Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja

Arhiva dokumenata




preskoči na navigaciju