preskoči na sadržaj
Jasminka Devčić, prof.

G l a z b e n a   k u l t u r a       ♫

 

 

UVOD

     Program nastave glazbene kulture je vrlo otvoren i prilagodljiv učeničkim mogućnostima i potrebama. To ujedno znači da daje slobodu učitelju da, uz obvezne sadržaje, sam organizira dobar dio nastave, uzimajući u obzir mogućnosti i želje učenika. Glavni naglasak stavlja se na kulturološki aspekt glazbe.

     Glazba je značajan dio ljudske kulture, te kao takva mora imati svoje mjesto u općem odgoju i obrazovanju učenika. Duševni život i izričaj učenika, kao i izravno životno iskustvo potvrđuju da učenici načelno vole glazbu i žele se njome baviti. Zato nastava glazbene kulture učenika za vrijeme osnovnoga odgoja i obrazovanja upoznaje s ljepotom glazbenoga izraza i bogatstvom glazbene baštine da bi, i nakon škole, bio aktivan korisnik glazbene kulture.

     Nastava glazbe, jednako tako, u središte pozornosti stavlja učenikovu glazbenu aktivnost. U činu pjevanja, sviranja i slušanja (bilo koje primjerene i kvalitetne skladbe) učenik doživljava i uči glazbu, obogaćuje svoj emocionalni svijet i izoštrava svoj umjetnički senzibilitet. Rezultat tog procesa nije moguće izravno kvantificirati, pa se  vodi računa o individualnim glazbenim sposobnostima učenika. Stoga je predloženi broj skladbi u našem programu više metodička preporuka nego obveza za učenike. Osim redovne nastave, glazbena nastava u osnovnoj školi uključuje i izvannastavne aktivnosti (zbor, instrumentalne i vokalne skupine, ples, posjete glazbenim priredbama itd.).

CILJ

     Cilj nastave glazbe u osnovnoj školi jest: uvođenje učenika u glazbenu kulturu, upoznavanje osnovnih elemenata glazbenog jezika, razvijanje glazbene kreativnosti, promicanje opće vrijednosti zajedništva i suradnje, promicanje osjećaja za lijepo, poštovanje različitosti, razvijanje osjećaja pripadnosti zavičaju i domovini, poticanje izražavanja emocija i estetskog ukusa, razlikovanje „trendovske glazbe“ od trajno vrijednih klasičnih djela domaćih ili stranih glazbenih umjetnika i velikana.

ZADAĆE

     Učenike upoznati s (metodički vođenim slušanjem) različitim glazbenim djelima, upoznati s osnovnim elementima glazbenog jezika, poticati na samostalnu glazbenu aktivnost (pjevanje, sviranje), razvijati glazbeni ukus - upoznavanjem konkretnih glazbenih djela.

Jasminka Devčić, prof.

e-Škole

e-Škole


Kalendar
« Lipanj 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji


Oglasna ploča

RSS Reader
CARNet
27.06.2017. 20:10
Upozorenje - nova ransomware kampanja Petya
U tijeku je nova kampanja zlonamjernim ransomware sadržajem te su slučajevi zaraze zabilježeni u Ujedinjenom Kraljevstvu, Rusiji, Indiji, Nizozemskoj, Španjolskoj, Danskoj i drugima. Trenutna su meta računala raznih korporacija, energetskih postrojenja te banaka.

20.06.2017. 12:51
CARNet donirao sustav za praćenje kakvoće zraka Tehničkoj školi u Sisku
Tijekom dana mnogi od nas većinu vremena provode u zatvorenom prostoru – kod kuće, na poslu ili u školi. Kakvoća zraka koji udišemo u zatvorenom prostoru ima izravan utjecaj na naše zdravlje, a loša kakvoća zraka u zatvorenom prostoru može štetiti osjetljivim skupinama stanovništva u koje spadaju i djeca.


Korisni linkovi
Institucije

Obrazovanje

Časopisi

Roditelji i djeca


Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja

Arhiva dokumenata




preskoči na navigaciju