preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
e-Škole

e-Škole

ednevnik

 

pet za net

 

logo portal za skole

logo lms carnnet

logo carnet

 

 

logo suradnici

edu hr logo

 

 

 

cert logo

google logo

 

 

 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 12. 12. 2011.

Ukupno: 1039666
Danas: 1
KEMIJA

"Tko ne zna ništa do kemije, taj ni kemiju ne zna čestito." - Lichtenberg

 

POVIJEST KEMIJE

       Suvremena se kemija počela razvijati prije otprilike 200 godina iz drevnih učenja alkemičara prethodnih 2000 godina. Stoljećima u prošlosti mnogi su ljudi koji su se bavili alkemijskim naukovanjem imali u svijesti isti cilj: željeli su otkriti način na koji će pretvoriti proste metale kao što su željezo i olovo u zlato. Bez obzira na njegovu vrijednost, za zlato se vjerovalo i da liječi sve bolesti i daje vječni život.

       Alkemiju se može pratiti tisućama godina u prošlost, sve do ideja koje su stvarali filozofi, čarobnjaci i promatrači zvijezda. Najraniji zapisi o alkemiji dolaze iz Egipta (1500 godina pr.Kr.), Kine (600 godina pr.Kr.) i Grčke (500 godina pr.Kr.). Neki ljudi smatraju da riječ alkemija dolazi od arapskog korijena alKhem, što znači umjetnost Egipta. Kao i suvremeni, rani su alkemičari trošili svoje vrijeme pokušavajući promijeniti jednu tvar u drugu. Za razliku od suvremenih kemičara, oni nisu provodili naučne pokuse kako bi otkrili kako se i zašto događaju promjene. Oni su stoljećima miješali i kuhali svoje neobične mješavine i propovijedali svoje čarolije. Iako nisu otkrili način pretvorbe prostih metala u zlato, alkemičari su došli do mnogih korisnih novih sprava i razvili tehnike proizvodnje otopina i razdvajanja smjesa filtracijom i destilacijom.

(izvor: https://hr.wikipedia.org/wiki/Povijest_kemije)


 

KEMIJA KAO NASTAVNI PREDMET

       Kemija je znanost o tvarima i njihovim kemijskim promjenama. Svojstva tvari najlakše je upoznati iskustvom, odnosno pokusom.

 

Cilj i zadaci nastave kemije

       Cilj je učenja kemije steći znanja o temeljnim kemijskim teorijama, prvenstveno atomskoj teoriji i njezinim popratnim konceptima i modelima kako bi na osnovu njih mogli opisati i razumjeti svojstva i promjene tvari.

       Zadaci nastave kemije mogu se iskazati na sljedeći način:

  • Razviti vještinu eksperimentiranja.
  • Razviti sposobnpst opažanja promjena tijekom eksperimenta.
  • Razviti sposobnost usmenog i pisanog izražavanja o opaženim promjenama.
  • Razviti sposobnost zaključivanja o rezultatima eksperimenta.
  • Razviti sposobnost predviđanja kemijskih promjena u danim okolnostima.

(izvor: Milan Sikirica: "Metodika nastave kemije"; Školska knjiga, Zagreb, 2003.)

 

 

Županijsko stručno vijeće učitelja i nastavnika biologije i kemije

   Dana 13. listopada 2018. godine, održano je Županijsko stručno vijeće - teren Ličko-senjske i Zadarske županije u Gimnaziji Gospić u trajanju od 8 sati, koje su organizirale voditeljica ŽSV-a Sanja Fabac, prof. savjetnik i Blaženka Orešković, prof. mentor.


Dnevni red ŽSV-a:

1. Društvena, prirodna i gospodarska povijest Gospića, predavanje: Milan Štimac, prof.
2. Kulturne i krajobrazne karakteristike Gospića: Antonija Pavelić, prof.
3. Posjet edukacijskom centru Žitnik, predavanje i vježbe komunikacije uz motoričke zadatke
4. Pećinski Park Grabovača, Perušić, Špilja Samograd

Zahvaljujem se kolegama na sudjelovanju na Stručnom skupu.

Voditeljica Županijskog stručnog vijeća biologije i kemije Ličko-senjske županije
Blaženka Orešković, prof. mentor



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Blaženka Orešković   datum: 2. 11. 2018.

 

Ova mrežna stranica koristi kolačiće (Cookies) u svrhu poboljšanja Vašeg korisničkog iskustva. 

Detaljnije informacije dostupne su putem sljedeće poveznice


Kalendar rada
Priloženi dokumenti:
2023-2024.png


Kalendar
« Prosinac 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji


Oglasna ploča

Školska knjižnica

Javno savjetovanje

Korisni linkovi
Institucije

Obrazovanje


Arhiva dokumenata

RSS Reader




preskoči na navigaciju